BeachCruiser.pl
rowery Cruiser, custom-cruiser - informacje, porady

Warsztat - Montaż piasty wielobiegowej - Warszawa

swiezyrider - 2012-04-25, 12:41
Temat postu: Montaż piasty wielobiegowej - Warszawa
Czesc,

Aktualnie poluje na piaste wielobiegowa do mojego Cruisera.
W miedzy czasie orientowalem sie w serwisie w mojej okolicy czy mi to zaloża, jednak gosc powiedzial ze mi tego nie zrobi bo nie potrafi czegos tam przeliczyc.

W zwiazku z tym nastepuje pytanie..

Czy orientujecie sie gdzie zamontuje sobie taka piaste w Warszawie? Najlepiej na prawym brzegu Wisły :)
Ile moze kosztowac taka usluga ?

A moze ktos z forumowiczow moglby sie podjac czegos takiego, oczywiscie za stosowna oplata :)

Pozdrawiam

Rudy - 2012-04-25, 18:58

Zmień serwis :roll: .
Jeśli masz zaplecione koło, to założysz sobie sam. Do regulacji są manuale, a w razie co, pomożemy :-D .

Adrian - 2012-04-25, 19:01

Dziwne że ten gośc pracuje w sklepie rowerowym .Koło masz już zaplecione?
!markos - 2012-04-25, 23:22

Zasadniczo podolac powinien kazdy conajmniej sredniej klasy serwis rowerowy, zaplecenie kola to przeciez standardowa usluga. Maja czasem nie-chce-mi-sie z liczeniem dlugosci szprych, ale to latwo ogarniesz sam.

Chlopaki - jesli dopiero poluje na piaste, to chyba kola zaplecionego nie ma, co? :mrgreen:

Adrian - 2012-04-26, 11:43

Zgadzam się :-P markos
Swiezyrajderze jak byś coś nie ogarniał to pytaj .

el Diabollo - 2012-04-27, 09:30

Parę dni temu pisałem do Ciebie PW, a i Michu też coś wspominał...
swiezyrider - 2012-04-27, 11:57

el Diabollo napisał/a:
Parę dni temu pisałem do Ciebie PW, a i Michu też coś wspominał...


Tak, dostalem od Ciebie wiadomosc, i dzieki za nią, ale zanim zaczne komus zawracac glowe to najpierw musze kupic piaste :)

Edit.

ok nowe wiesci..

kupilem (sumie przez przypadek) taki zestaw :

http://allegro.pl/show_item.php?item=2285400750

napiszcie mi prosze ze nie zrobilem głupoty :)

swiezyrider - 2012-04-27, 21:58

błąd. do kasacji
el Diabollo - 2012-04-29, 11:15

PIASTA SACHS PENTASPORT NA 2 ŁAŃCUSZKI PRZEZNACZONA DO MANETKI SACHS PENTASPORT - NA 2 LINKI

teraz tylko manetkę dokupisz co może być dość trudne i będzie OK, konstruktywne pytania nie zawracają głowy. Możesz się na przykład spytać: "czy masz jakieś piasty trzy biegowe..."
;-)

swiezyrider - 2012-04-29, 15:10

no szkoda ze sie nikt nie pochwalil, jasne ze wolalbym dac zarobic ktoremus z forumowiczow... :)

Czy chodzi o taka manetke?

http://allegro.pl/przelac...2296975773.html

Czy tam potrzebny jest "clipbox"? ( nie wiem szczerze co to, poprostu widzialem na niektorych aukcjach zwiazanych z piastami 7 biegowymi)

Adalbertus - 2012-04-29, 18:52

Riderze.
Koszt zaplecenia koła w najdroższym serwisie w moim miasteczku kosztuje 40 pln plus zestaw szprych 30 pln. I w każdym serwisie robią to na next day.
Manuali zaplatania szprych jest pełno w necie a jakby co to poszukaj na forum.
Program do obliczania długości szprych też był gdzieś wspomniany.
A co do piast to pojawia się ich sporo na allegro.
Pytanie: czy wolisz sachs/sram z przekładnią łańcuszkową, czy nexusa?

Jeśli myślisz też o jakiejś retro korbie i tarczy, siedzeniu kierownicy etc to proponuję przejechać się na jakiś bazar - sezon się zaczyna, lub poszperać na allegro i znaleźć "dawcę organów".
Można całkiem dobre sprzęty trafić. Sam ostatnio zbudowałem znajomej fajną miejską damkę z 50% części roweru za 200 pln.
A koszt nowego nexusa to około 120-150 PLN. I wierz mi nowe mają częściej awarię niż te stare.
Piasta z biegami jest najważniejszą i najdroższą częścią roweru- chyba że części kupujesz na CC.de ;) Piasty i opon w garażu nie zrobisz.

Pozdrawiam i życzę udanych łowów.

swiezyrider - 2012-05-01, 10:35

Adalbertus, szczerze mowiac nawet nie pomyslalem o tym aby sam zaplatac kolo, tak naprawde mam bardzo malo czasu wolnego i nie chce go poswiecac na męczenie sie z kolem...

I wlasnie dlatego kupilem piaste zalozona na kolo :)

http://allegro.pl/show_item.php?item=2285400750

kwestia jest taka, czy aby to chodzilo, to wystarczy mi dokupic ta manetke?

http://allegro.pl/przelac...2313135632.html

Pytam, poniewaz chce pojechac z kompletnym zestawem do serwisu, aby mi to podlaczyli, a nie chce zeby sie okazalo ze czegos brakuje :))

Pozdrawiam

edit.
podejrzewam ze i to trzeba kupic ?
http://allegro.pl/nowe-wi...2309395467.html

Rudy - 2012-05-01, 11:57

swiezyrider napisał/a:
edit.
podejrzewam ze i to trzeba kupic ?
http://allegro.pl/nowe-wi...2309395467.html

Czemu tak sądzisz? W opisie stoi, że piasta po serwisie, więc raczej łożyska Cię nie czekają.
BTW: masz już to koło u siebie? Bo w aukcji nie widzę łańcuszków i raczej jeszcze właśnie owe łańcuszki będziesz (chyba) musiał dokupić.

swiezyrider - 2012-05-01, 12:55

Rudy, nie mam jeszcze tego kola.

Napisalem do goscia ktory sprzedawal te kolo, jezeli u niego chcialbym skompletowac wszystko oprocz manetki, to taki kosztorys dostalem :

Cytat:
podkładki mam nowe w cenie 5zł za 2 sztuki = 5zł
linki w cenie 6zł za sztukę = 12zł
pancerz 2 sztuki po ok 65cm = 10zł
zacisk 16,5zł za sztukę = 33zł
łańcuszki po 15zł za sztukę = 30zł (ale musze sprawdzić czy jeszcze mam)
nakrętki po 13zł za sztukę = 26zł (ale muszę sprawdzić czy jeszcze mam)
mociowanie linek do ramy - nie mam


Opłaca sie ?

pardal - 2012-05-01, 18:51

Ceny do przyjęcia, a na pewno oszczędzisz sobie poszukiwań po innych sklepach i dodatkowych opłat za przesyłkę.
dende - 2012-05-01, 22:33

Raiderze,prowadze serwis i czesci i wszystko mam na stanie w lepszych cenach bo 13 zeta za nakretke to naprawde sporo.Manetke tez mam po 45 złotych.Jak chcesz to pisz,skompletujemy wszystko.
swiezyrider - 2012-05-03, 11:49

dende, dzięki :)
Super by bylo jakbys mial wszystko potrzebne do skompletowania tego, razem z manetka :)

Jak przyjdzie do mnie te kolo, to się odezwe i juz sie zmówimy :)

Pzdr

dende - 2012-05-03, 21:48

Nie ma problemu.Swoja drogą czytając tą liste i wiedząc ile kosztuje to wszystko w hurcie to naprawde przebitke mają ogromną.Ja chyba jestem za miekka dupa do handlu :mrgreen:
swiezyrider - 2012-05-06, 14:49

dende, kwestia podejscia, czasem lepiej zarobic troche mniej, ale dzieki temu byc moze uda sie stworzyc większą bazę klientow ? :)

Ok, czy byłbys w stanie skompletowac mi wszystko co jest potrzebne aby ta piasta działała? Wraz z manetką :)

dende - 2012-05-06, 16:32

Tak,jestem w stanie wszystko skompletowac.ceny kształtuja sie tak:
linka x2 - 8 pln
pancerz x2 kawalki - 4 pln
zaczep linki x2 - 30 pln
łancuszek x2 - 20 pln
nakrętka x2 - 12 pln
manetka - 45 pln

Nie posiadam tylko podkladek,domyślam sie,ze chodzi o te z takimi ząbkami.We wtorek jade do hurtowni to moze je zdobęde.

swiezyrider - 2012-05-07, 10:46

dende, super :) w takim razie czekam do wtorku, i będziemy kompletować :) bo koło juz do mnie idzie :)
dende - 2012-05-07, 17:42

No to ciesze sie ze ci odpowiada.Dzis akurat byl koleszka z takią piastą i zerkłem co za łańcuszki tam sa takze wszystko wiem.Od lewej strony przychodzi łancuszek z dłuższym pręcikiem a z drugiej jak do klasycznej trójki.Wszystko juz sobie spakowałem,jeszcze tylko te podkładki.Wyśle to pocztą w bąbelkowej priorytetem to bedzie chyba najtaniej.
pawel747 - 2012-06-26, 16:48

Witam
nie jestem posiadaczem cruisera ale szukam informacji dot. torpeda pentasport 5 bieg.- 2 linki
Mam tą piastę w naszym tandemie i problem. Biegi działają trochę tak jak chcą. Tzn. piasta reaguje na 1(ciężko) ,2 i 4 natomiast 3 i 5 nie ma. Niestety w mojej okolicy nie ma nikogo kto podjąłby się przeglądu. Owszem jeden z mechaników wyraził chęć ale jego "filozofie" skutecznie mnie zniechęciły. Sam raczej boję się to rozbierać. Zrobiłem zatem czyszczenie bez rozbiórki - wykręciłem łańcuszki, strzykawką wstrzykiwałem benzynę ekstrakcyjną, wyleciało dość dużo syfu, potem strzykawką wcisnąłem lekko rozrzedzony (benz. ekstr.) smar do łożysk ŁT 43. wkręciłem łańcuszki. Łańcuszki ładnie "chodzą" ale biegów wciąż brak. Próby regulacji nic nie dają - albo źle coś robię :( Podejrzewam też ewentualne uszkodzenie manetki ale jak to sprawdzić ? Jak ją rozebrać ? Po wykręceniu 2 śrubek, nie potrafię zdjąć górnej części obudowy w którą wchodzą linki, a nie chcę nic na siłę żeby nie połamać. Dende jeśli możesz pomóc, coś podpowiedzieć, jak sprawdzić manetkę, to bardzo proszę :)
pzdr

dende - 2012-06-26, 21:07

Z rozkreceniem tej manetki nie powinno byc problemu.Ona sie rozklada na dwie polowy.Mialem juz taki przypadek ze cos sie w manetce złamalo i nie wszystkie biegi chodzily.Srodek jest caly plastikowy wiec jak sa jakies opory przy przełanczaniu to moze cos chrupnąć.Jak bedzie trzeba nowej manetki to słuze.Pozdro
pawel747 - 2012-07-05, 09:48

Dende jeśli możesz podesłać fotki (manual) jak rozebrać manetkę to bardzo proszę.
Z biegami jest troszkę lepiej - myślę, że u mnie są 2 problemy.
1. piasta - postanowiłem jeszcze raz przeczyścić - wstrzyknąć dawkę benz. ekstr. przez łańcuszki, dałem trochę czasu na reakcję, wylać syf i wstrzyknąć oleju przekładniowego elf :) - znów regulacja i poprawa jest znaczna są wszystkie biegi ! :) teraz czasem zdarzy się że któryś nie wskoczy - chyba powtórzę operację :) - może będzie OK bez rozbierania piasty
2. lewa linka jest chyba trochę za krótka. Mój rower to tandem :) wieć linka jest dłuuuga :) , zauważyłem że przy skręcaniu w prawo pancerz przy kierownicy mocno się naciąga - nie ma żadnego zapasu i zaczyna ciągnąć się lewa linka. Jako że rower kupiłem używany, to nie wiem czy czasem ktoś wcześniej nie grzebał i z jakiś powodów nie skrócił linki, no chyba, że fabryka coś sknociła. Koszt wymiany linki z pancerzem na nieco dłuższe jest niewielki, więc raczej ją wymienię.
Ale... wciąż nie mam pojęcia jak się dobrać do tej nieszczęsnej manetki :cry:
Proszę o pomoc.

dende - 2012-07-05, 17:52

Sorka ze nie napisalem wczesniej,natłok zajeć.Ja sprawdzałem jak ją rozkręcić i poprostu odkrecasz te dwie srubki ktore sa na gornej obudowie i manetka rozklada sie na dwie czesci.Moze masz kłopot bo nie wyciągles linek i pancerza z manetki i nie chce sie rozlozyc?
pawel747 - 2012-07-06, 09:17

zgadza się... nie wyciągnąłem linek z manetki, bo nie bardzo wiem jak. Po odkręcenie 2 śrubek z manetki właśnie te pancerze blokują rozebranie manetki. Przy ustawieniu manetki na 4 widzę w środku dwie śrubki mocujące linki ale nie wiem jaki efekt będzie po ich odkręceniu no i jak potem wkręcić linki ? Ja wychodzę z założenia, że jeśli mam coś zepsuć to lepiej tego nie ruszać. Więc jeśli możesz łopatologicznie wytłumaczyć to bardzo proszę :-)
dende - 2012-07-06, 18:39

Łopatologicznie mówisz?
Zaczniemy od końca.Odkręć małego robaczka(taką śróbkę)w czarnym plastikowym uchwycie linki przy łańcuszku przy piaście.Masz je po dwóch stronach.Wyciągnij linki z pancerza a póżniej wysuń je z manetki.Tararara.Teraz rozlożysz manetkę :mrgreen: Pisz jak coś jeszcze sprawia ci kłopot.Nie bój się kombinować.Jak złamiesz to będziesz więcej wiedział następnym razem :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group